پرفروشهای بازار خودرو ایران چه قیمتی دارند؟
بررسیها نشان از آن دارد که در سال گذشته 97 درصد خودروهای عرضه شده در بازار ایران در محدوده قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان به فروش رسیدهاند.
به گزارش خودروکار، با بررسی سهم بازار خودروهای موجود در دسته های قیمتی شش گانه در سال 95 و مقایسه آن با تنوع خودروهای موجود در همان دسته قیمتی، به یافته های زیر می توان اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، با وجود سهم نزدیک به 30 درصدی خودروهای زیر 25 میلیون تومان، تنوع محصولات در این دسته محدود به خودروی تیبا صندوق دار و سایپا 131، سایپا 132 و سایپا 111 است.
این در حالی است که دسته قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان از تنوع قابل قبولی از جهت خودروهای ساخت و مونتاژ داخل و وارداتی برخوردار است.
دسته قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان که تا چند سال گذشته تنوع چندانی نداشت، در دو سال گذشته با حضور خودروهای وارداتی و مونتاژ داخل متنوع چینی حدود 5.8% درصد از سهم بازار را به خود جذب کرده است. ساندرو استپ وی تنها خودروی غیر چینی این دسته است.
در دسته قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان جایی است که تنوع نسبتا مناسبی از جهت کشور سازنده، نوع شاسی، نوع گیربکس و... در اختیار مشتریان قرار گرفته است. تنوع شرایط فروش میتواند سهم بازار این دسته از خودروها را در ارزیابیهای آتی افزایش دهد.
خلا بعدی بازار خودروهای صفر در ایران در دسته قیمتی 100 تا 125 میلیون تومان جای گرفته است. جایی که تنها 7 خودرو در آن خودنمایی میکنند.
تنوع نسبتا بالای خودروها در دسته قیمتی بالای 125 میلیون تومان فقط برای کسب 1.6% از سهم فروش خودرو در بازار ایران است و این در حالی است که بیش از 97% از خودروهای عرضه شده در بازار ایران در سال 95 زیر 100 میلیون تومان به فروش رسیده اند.
انتهای پیام/